W miniony piątek mieszkańcy powiatu sochaczewskiego stali się celem oszustów, którzy próbowali wyłudzić pieniądze w popularny sposób „na policjanta”. Na szczęście dzięki czujności pracownicy banku, do straty oszczędności nie doszło. Policja apeluje do mieszkańców o zacieśnienie rozmów z seniorami na temat zagrożeń związanych z oszustami telefonicznymi.
Funkcjonariusze sochaczewscy zostali powiadomieni o dwóch przypadkach prób oszustwa. W jednym z nich, 86-letnia kobieta otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za listonosza, a następnie odebrała połączenie od rzekomego policjanta. Oszust twierdził, że ktoś wykorzystał dane seniorki do zaciągnięcia kredytu i nakłaniał ją do natychmiastowej wypłaty dużej kwoty pieniędzy, co uniemożliwiło bycie narażoną na utratę oszczędności. Dzięki interwencji pracownicy banku, transakcja nie doszła do skutku.
Nie był to jednak odosobniony przypadek tego dnia. Inna mieszkanka powiatu również otrzymała telefon z informacjami o fałszywych listach poleconych. Czasami oszustwo ujawniało się w trakcie rozmowy, co pozwoliło kobiecie na szybkie rozeznanie sytuacji. Policja przypomina, że nigdy nie należy ufać osobom, które kontaktują się z nami przez telefon w sprawach dotyczących pieniędzy czy przekazywania informacji o zgromadzonych oszczędnościach. Ważne jest, aby zachować ostrożność i weryfikować tego typu informacje, korzystając z oficjalnych kanałów komunikacji.
Przesyłamy wdzięczność pracownicy banku, która dzięki swojej czujności i kompetencjom pomogła zapobiec chybionym transakcjom. Mieszkańcy powinni pamiętać o wzmożonej czujności i być ostrożnymi podczas jakichkolwiek interakcji z obcymi osobami, które próbują uzyskać informacje o ich finansach i wartościach znajdujących się w domach.
Źródło: Policja Sochaczew
Oceń: Czujność pracownicy banku uratowała oszczędności seniorów
Zobacz Także